مراحل رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی

امید
بدون دیدگاه
خواندن: 5 دقیقه
اصول رنگ کاری درب فلزی
دسته بندی: درب فلزی

آیا چیزی درمورد اصول رنگ کاری درب فلزی می‌دانید؟ رنگ درب و پنجره‌های ساختمان از مهم‌ترین اجزای بیرونی یک بنا به شمار می‌آید که اگر در تناسب با دیگر بخش‌های ساختمان و به سبک مدرن و امروزی انجام شود، می‌توانید جذابیت بصری بسیاری برای ساختمان خود به ارمغان آورده و نمای خیره‌کننده‌ای ایجاد کند.

درواقع از آنجایی که در و پنجره اولین چیزی است که در هنگام ورود به ساختمان نظر افراد را به خود جلب می‌کند، ما در این مطلب به بررسی اصول رنگ کاری درب فلزی به سبک مدرن و هرآنچه لازم است در این باره بدانید خواهیم پرداخت.

رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی به سبک مدرن

در اولین قدم درمورد رنگ‌آمیزی نرده فلزی به سبک امروزی باید بگوییم رنگ‌آمیزی‌های شلوغ و پر از جزئیات منسوخ شده و در حال حاضر اغلب درب و پنجره‌های فلزی را در سادگی هر چه تمام و به شکل تک‌رنگ نقاشی می‌کنند.

البته تنها هدف از رنگ‌آمیزی مدرن درب و پنجره فلزی افزایش زیبایی بناها نبوده و امروزه سازه‌های فلزی به گونه‌ای رنگ می‌شوند که سال‌های سال در برابر عوامل بیرونی همچون شرایط جوی نامطلوب، سرما و گرما مقاوم بوده و زیبایی و دوام خود را حفظ کنند.

اگر سبک ساختمان شما مدرن است یا از طرف‌داران سبک مدرن و مینیمال هستید، باید بدانید رنگ‌هایی همچون مشکی، سفید، طوسی، نقره‌ای، طلایی یا کرم، بژ و غیره از بهترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها در سبک مدرن هستند و شما باتوجه‌به هماهنگی رنگ درب با ‌هارمونی نمای ساختمان می‌توانید انتخابی ایده‌آل داشته باشید.

درواقع امروزه در اصول رنگ کاری درب فلزی به روان‌شناسی رنگ‌ها توجه می‌شود و طبق این اصول رنگ‌های خنثی برای معماری مدرن بهترین انتخاب بوده و احساس راحتی و سادگی را به بیننده القا می‌کنند.

ابزار‌های رنگ‌آمیزی مدرن

در این بخش لازم است شما را با لوازم موردنیاز جهت رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی آشنا کنیم. تهیه این لوازم به شکل باکیفیت از مهم‌ترین اصول رنگ کاری درب فلزی به شمار می‌آید. ابزار‌های رنگ‌آمیزی سازه‌های فلزی ساختمانی شامل موارد زیر هستند:

  • رنگ باکیفیت و مرغوب
  • ضدزنگ
  • رنگ آستری
  • سنباده زبر و نرم
  • غلتک برای رنگ کردن سطوح بزرگ
  • قلم‌مو در سایز‌های مختلف
  • پارچه برای تمیز کردن سطح موردنظر از گردوغبار

مراحل رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی به سبک مدرن

بعد از انتخاب رنگ و تهیه لوازم ضروری برای رنگ‌آمیزی درب آهنی ساده باید با مراحل کار آشنایی کافی داشته و هر مرحله را با دقت و حساسیت پشت سر بگذارید تا نتیجه‌ای بی‌نقص و عالی داشته باشید. در ادامه به معرفی اصول رنگ کاری درب فلزی خواهیم پرداخت.

تقسیم‌بندی بدنه درب؛ اولین قدم برای رنگ‌آمیزی

طبق اصول رنگ کاری درب فلزی لازم است در اولین قدم قسمت‌هایی که قصد دارید آن‌ها را رنگ کنید را مشخص کنید. برای مثال اگر قصد دارید تنها بدنه درب را رنگ‌آمیزی کنید، بهتر است لته‌های درب را کاملاً جدا کرده و لولا‌ها را به خوبی بپوشانید.

شستشوی درب و سمباده‌ کشی؛ راهی برای رفع نواقص درب

در این مرحله بر اساس اصول رنگ کاری درب فلزی لازم است آن را به‌خوبی شستشو داده و سمباده بکشید تا آلودگی‌ها و ناهمواری‌های درب از بین رفته و سطحی صاف و یکدست داشته باشید. حتماً کار سمباده کشی را به‌آرامی انجام دهید تا به بدنه اصلی درب ضربه‌ای وارد نشود.

شست و شوی درب و پنجره فلزی

حتما بخوانید: رنگ کوره ای الکترواستاتیک؛ بهترین رنگ برای سطوح فلزی

استفاده از ضدزنگ؛ راه نجات آسیب‌دیدگی رنگ درب

در این مرحله لازم است از ضدزنگ استفاده کنید تا دوام و ماندگاری درب در برابر تغییرات آب‌وهوایی و پوسیدگی افزایش یافته و رنگ موردنظر نیز مقاومت بیشتری داشته باشد. باتوجه‌به اصول رنگ کاری درب فلزی تنها کافی است درب را به کمک غلتک یا قلم‌مو به ضدزنگ ترکیب‌شده با تینر روغنی آغشته کنید.

استفاده از رنگ آستری؛ راهی برای مقاوم‌تر کردن رنگ

از دیگر اصول رنگ کاری درب فلزی باید به استفاده از پرایمر و رنگ آستری به منظور افزایش کیفیت و مقاومت رنگ اشاره کنیم. درواقع آستر زدن درب‌های فلزی قبل از رنگ اصلی به پوشاندن لکه‌ها و بالا بردن دوام و استحکام رنگ در طول زمان منجر می‌شود.

برای این کار در ابتدا به‌صورت عمودی و سپس به شکل افقی رنگ آستری را به درب بزنید. حواستان باشد تمامی‌ کناره‌ها و لبه‌های درب را با دقت به رنگ آستری آغشته کنید و اجازه دهید دست‌اول کاملاً خشک شود. بعد از گذشت چند ساعت زدن لایه دوم آستری را آغاز کرده و بعد از خشک شدن آن، رنگ اصلی درب را بزنید.

زدن رنگ اصلی؛ حساس‌ترین مرحله

از آنجایی که در مرحله قبل از رنگ آستری استفاده کرده‌اید، نیازی نیست حتماً رنگ اصلی را دوبار استفاده کنید؛ اما حتماً دقت داشته باشید این مرحله را با نهایت دقت و حساسیت به شکل منظم انجام دهید و در یک جهت رنگ‌آمیزی کنید.

بعد از اینکه تمامی‌ قسمت‌ها را رنگ‌آمیزی کردید، باید مدتی را منتظر بمانید تا رنگ درب کاملاً خشک شود. معمولاً از صبح تا نزدیک عصر برای خشک شدن رنگ کافی است و شما می‌توانید با نصب مجدد درب از ظاهر زیبا و جدید آن لذت ببرید.

زدن رنگ اصلی روی درب و پنجره فلزی

حتما بخوانید: هر آنچه باید در مورد درب فلزی ضد آب بدانید+ معرفی ۶ مورد از انواع درب‌های ضد آب

باغی نو؛ انتخابی مطمئن برای خرید انواع در و پنجره فلزی

باغی نو به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات فلزی ساختمانی در شمال کشور نظیر نرده، پله گرد، آلاچیق، استند و انواع درب فلزی از درب لیزری گرفته تا درب فرفورژه ساده و طرح‌دار آماده است تا هرآنچه که برای زیبا و ایمن کردن ساختمان خود نیاز دارید را با بالاترین کیفیت و ماندگاری در اختیار شما قرار دهد.

مجموعه باغی نو امکان ساخت محصولات سفارشی نیز فراهم کرده است و شما می‌توانید طرح موردنظر خود را به طراحان حرفه‌ای مجموعه ما ارائه کرده و در کمترین زمان درب ایده‌آل خود را تحویل بگیرید. شک نکنید خرید سازه‌های فلزی از باغی نو بهترین تجربه شما خواهد بود و تا سالیان سال از این انتخاب لذت خواهید برد.

سخن پایانی

نمای ظاهری ساختمان نشان از خلاقیت و سلیقه صاحب آن است و امروزه رنگ‌آمیزی درب ساختمان از مهم‌ترین اقدامات جهت زیبا و جذاب کردن نمای بیرونی بنا‌ها به شمار می‌آید. رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی اگر به شکل حرفه‌ای انجام شود، در عین زیباسازی ساختمان مقاومت سازه را در برابر فرسایش افزایش می‌دهد.

باتوجه‌به اهمیت این موضوع ما در این مطلب به بررسی اصول رنگ کاری درب فلزی و هرآنچه لازم است در این زمینه بدانید پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. بهترین رنگ برای درب فلزی چیست؟

رنگ‌های اکریلیک یا لاتکس و رنگ‌های روغنی بهترین انتخاب هستند.

۲. چقدر طول می‌کشد تا رنگ درب‌های فلزی خشک شود؟

رنگ‌های اکریلیک و پلاستیک به ۲ الی ۴ ساعت و رنگ‌های‌روغنی به ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارند.

۳. آیا رنگ اکریلیک قابل شستشو است؟

بله شما می‌توانید با رعایت برخی نکات درب‌های فلزی رنگ‌آمیزی شده با رنگ اکریلیک را شستشو دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط در واتساپ
مشاوره رایگان