رنگ کوره ای الکترواستاتیک؛ بهترین رنگ برای سطوح فلزی

user-erfan
بدون دیدگاه
خواندن: 5 دقیقه
رنگ کوره ای الکترواستاتیک

اگر برایتان سؤال است که درب فلزی حیاط و نرده فلزی با چه چیزی رنگ می‌شوند، پاسخ رنگ های کوره ای الکترواستاتیک است. رنگ کوره ای الکترواستاتیک نوعی رنگ پودری است که در صنعت کاربرد دارد و از آن برای رنگ‌آمیزی سطوح فلزی استفاده می‌شود. احتمالاً اگر به دنبال خرید نرده فلزی یا درب فلزی باشید، نام این رنگ را بار‌ها شنیده‌اید.

از این رو تصمیم گرفتیم در ادامه مطلب شما را با هرآنچه لازم است در مورد رنگ‌های الکترواستاتیک بدانید، آشنا کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر برای خرید محصولات فلزی همچون در و پنجره یا انواع نرده فلزی اقدام کرده و خریدی مطمئن را تجربه کنید.

رنگ کوره ای الکترواستاتیک چیست 

رنگ‌های کوره‌ای به عنوان بهترین گزینه برای رنگ‌آمیزی محصولات فلزی به شمار می‌آیند و کاربرد‌های متعددی دارند. روش رنگ‌آمیزی با رنگ‌های کوره‌ای به این صورت است که ابتدا محصولی که قرار است رنگ شود، بار منفی را از یک الکترود با بار منفی همچون کابل باتری دریافت می‌کند.

از آنجایی که رنگ کوره ای الکترواستاتیک بار مثبت دارند، بعد از پاشیده شدن به کمک تفنگ اسپری، بار‌های منفی سطح فلزی را به خود جذب کرده و این جاذبه قوی رنگ را به اطراف جسم کشیده و سطح را کاملاً می‌پوشاند. مهم‌ترین ویژگی‌های این رنگ‌ها این است که سطح کار را کاملاً یکنواخت و یکدست پوشش می‌دهند.

مزایای رنگ کوره ای الکترواستاتیک

مزایای رنگ کوره ای الکترواستاتیک نسبت به سایر رنگ ها

پوششی که رنگ کوره ای الکترواستاتیک ایجاد می‌کند، کاملاً صاف و سخت است و می‌تواند فلز به کار رفته در انواع درب مثل درب حیاط ویلایی را در برابر عوامل فرسایشی، رطوبت و شرایط جوی حفظ کند و طول عمر بالایی داشته باشد. علاوه بر این، سطح فلزی رنگ شده با این رنگ‌ها کاملاً بهداشتی است و به مواد شیمیایی اجازه نفوذ نمی‌دهد.

همچنین رنگ‌آمیزی با رنگ الکترواستاتیک بسیار سریع و راحت بوده و بعد از چند ساعت کاملاً خشک می‌شوند. با وجود رنگ‌های الکترواستاتیک دیگر نیازی نیست نگران تمیز کردن سطوح فلزی باشید و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را با اکثر پاک‌کننده‌ها تمیز و درخشان کنید.

از دلایل دیگر محبوبیت رنگ‌ های کوره‌ ای باید به این موضوع اشاره کنیم که مولکول‌های آن‌ها برخلاف رنگ‌های دیگر در یک نقطه جمع نشده و این موضوع سبب می‌شود تا سطحی کاملاً براق و یکنواخت ایجاد شود و زیبایی محصولات فلزی را دوچندان می‌کند. این رنگ‌ها تنوع بالایی دارند و پاسخگوی سلیقه تمامی‌ افراد هستند.

حتما بخوانید: ابعاد استاندارد درب ها را می‌دانید؟

کاربرد رنگ کوره ای الکترواستاتیک

اگر رنگ و روی درب ریلی حیاط قدیمی‌ شما کاملاً پریده است و تمایل دارید زیبایی و جلای تاز‌ه‌ای به آن‌ها بدهید، می‌توانید از رنگ‌های الکترواستاتیک در محل استفاده کرده و بدون نیاز به مراجعه به کارخانه، سطحی کاملاً صاف و یکدست روی سطوح فلزی ایجاد کنید.

درمورد کاربرد‌های رنگ‌های الکترواستاتیک باید بگوییم که امروزه از این رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی درب، نرده، آلاچیق مدرن باغی، پنجره، مبلمان، وسایل منزل، قطعات الکترونیکی، بدنه، در و شاسی‌های خودرو، قطعات پلاستیکی و غیره استفاده می‌شود و این رنگ‌ها در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد و اید‌ه‌آل هستند.

از دیگر مزایای رنگ کوره ای الکترواستاتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ایجاد آلودگی زیستی
  • قابل استفاده برای تمامی‌ سطوح فلزی
  • صرفه‌جویی در رنگ و زمان
  • مقرون‌به‌صرفه بودن
  • قابلیت سفارشی‌سازی
  • قابلیت رنگ‌آمیزی سطوح پیچیده
  • ضد خش
  • مقاوم در برابر ضربه
  • عدم پریدگی و ریزش رنگ
  • عدم آسیب به دستگاه تنفسی

انواع رنگ کوره ای الکترواستاتیک

انواع رنگ کوره ای الکترواستاتیک؛ کاربردی و متنوع

امروزه رنگ‌ های کوره‌ ای به صورت پوشش‌های پودری و مایع در صنعت تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربرد‌های خاص خود هستند و در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

رنگ پودری الکترواستاتیک

رنگ‌های پودری از محبوب‌ترین رنگ‌های کوره‌ای بوده که کاربرد‌های خانگی و صنعتی زیادی دارند. به کمک این رنگ‌ها می‌توان پوشش‌های بسیاری از براق تا مات ایجاد کرد. رنگ‌های پودری ارزان‌قیمت بوده و به دلیل سازگاری با محیط‌زیست و ماندگاری بالاف بهترین انتخاب برای پوشش فلزات هستند.

این نوع رنگ کوره ای الکترواستاتیک شامل دانه‌های پودری بسیار ریز و خشک است که با فشار به سطح موردنظر پاشیده شده و دانه‌ها سریعاً پخته می‌شوند تا پوششی زیبا و بادوام ایجاد کنند. رنگ‌های پودری الکترواستاتیک ویژگی های بسیار دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر هستند.

  • پلی‌اورتان این رنگ‌ها ظاهر بسیار براقی دارند.
  • اپوکسی در محیط‌های سخت مقاومت بالایی داشته و برای رنگ‌آمیزی لوازم خانگی کاربرد دارند.
  • رنگ پودری ترکیبی نسبت به دیگر رنگ‌ها دمای پخت پایین‌تری دارند.
  • پلی‌استر در برابر پرتو‌های فرابنفش خورشیدی مقاوم بوده و به دلیل ظاهر زیبا برای رنگ‌آمیزی وسایل تزیینی استفاده می‌شوند.

حتما بخوانید: فاکتور های مهم در هزینه ساخت انواع درب

رنگ مایع الکترواستاتیک

از انواع دیگر رنگ‌های الکترواستاتیک باید به نوع مایع اشاره کنیم که طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را می‌توان با آن مخلوط کرد و به تجهیزات گران قیمتی نیز نیاز ندارد. این رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های پودری کوره‌ای هزینه کمتری داشته و از ظاهر براق‌تری برخوردار هستند.

برای استفاده از مدل مایع رنگ کوره ای الکترواستاتیک لازم است ابتدا زیرسازی و اعمال رنگ پایه و محافظ انجام شده و سپس به کمک تفنگ اسپری و در اثر ایجاد یک میدان الکتریکی، رنگ روی سطح فلز پاشیده شود.

درب حیاط فلزی باغی نو

زیباترین و باکیفیت‌ترین سازه‌های فلزی در مجموعه باغی نو

سازه‌های فلزی همچون درب، آلاچیق یا نرده‌های فلزی به وسیله رنگ‌های زیبای خود می‌توانند جلوه منحصر‌به‌فردی به نمای ساختمان یا دکوراسیون داخلی محیط ببخشند و با اجزای دیگر دکوراسیون به خوبی هماهنگ شوند.

از این رو شما باید محصولات فلزی را از مرکزی خریداری کنید که از بهترین متخصصان و باکیفیت‌ترین رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی استفاده کرده و دوام و کیفیت آن‌‌ها را تضمین کند. مجموعه باغی نو افتخار دارد با بهره‌گیری از مرغوب‌ترین رنگ کوره ای الکترواستاتیک انواع آلاچیق، درب، نرده و استند فلزی را به شما ارائه دهد.

سخن پایانی

محصولات فلزی همواره در هر زمینه‌ای مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند و در قسمت‌های مختلف ساختمان همچون ورودی، تراس، پنجره، راه‌پله و غیره استفاده می‌شوند؛ اما یکی از عواملی که در زیبایی و دوام این محصولات نقش دارد، رنگ‌آمیزی باکیفیت آن‌ها است که امروزه با رنگ‌های الکترواستاتیک انجام می‌شود.

اگر بار‌ها شنیده‌اید که فروشنده از محصول خود تعریف کرده و می‌گوید با رنگ کوره‌ای یا الکترواستاتیک رنگ شده است؛ اما شما هیچ اطلاعی درمورد این رنگ ندارید، لازم نیست نگران باشید؛ زیرا ما در این مطلب به طور کامل به بررسی ویژگی‌ها و انواع رنگ کوره ای الکترواستاتیک پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. طول عمر رنگ‌های کوره‌ای چقدر است؟

معمولاً عمر مفید رنگ‌های کوره‌ای الکترواستاتیک حدود ۲۰ سال است.

۲. رنگ کوره‌ای مایع بهتر است یا پودری؟

رنگ‌های پودری در طولانی‌مدت عملکرد بهتر و دوام بالاتری به نسبت رنگ‌های مایع دارند.

۳. آیا رنگ کوره‌ای گران‌تر از رنگ‌های معمولی است؟

بله رنگ‌های کوره‌ای به دلیل کیفیت بالاتر قیمت بیشتری هم دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط در واتساپ
مشاوره رایگان