۸ نکته طلایی که باید درباره هزینه ساخت درب و پنجره بدانید!

user-erfan
بدون دیدگاه
خواندن: 5 دقیقه
هزینه ساخت درب و پنجره
دسته بندی: درب فلزی

آیا می‌دانید چه فاکتورهایی بر هزینه ساخت درب و پنجره تأثیرگذار هستند؟ طراحی و نصب درب و پنجره‌ های فلزی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان‌سازی است و کیفیت و قیمت ساخت این سازه‌ها به موارد متعددی در مراحل طراحی، ساخت و اجرای آنها بستگی دارد.

تمامی این موارد مثل حفاظ پنجره فلزی بر قیمت پنجره و درب آهنی مؤثر هستند و اگر قصد دارید در و پنجره‌ای ایمن و خوش‌ساخت برای ساختمان خود تهیه کنید، باید با این موضوعات آشنا باشید که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

عوامل تاثیر گذار در هزینه ساخت درب و پنجره 

عوامل تاثیرگذار در قیمت درب آهنی ساده به دو بخش عوامل موثر در ساخت و عوامل طراحی تقسیم بندی می‌شود که در هر مورد فاکتورها و عوامل مختلفی هستند که بر قیمت نهایی تاثیرگذار هستند.

۱. قیمت مواد اولیه در ساخت

مهم‌ترین موضوعی که بر هزینه ساخت درب و پنجره فلزی تأثیر می‌گذارد، قیمت مواد اولیه یا همان آهن خام است. قیمت آهن خام در بازار همواره در حال نوسان است و هزینه ساخت درب و پنجره‌ های فلزی طبق نرخ روز محاسبه می‌شود.

علاوه بر این، برخی لوازم و مواد اولیه ساخت در و پنجره وارداتی هستند و قیمت آن‌ها با توجه به تغییرات نرخ ارز (دلار و یورو) تعیین می‌شود.

هزینه ساخت درب و پنجره

۲. اندازه درب و پنجره

از موارد دیگری که به طور مستقیم بر هزینه ساخت چارچوب درب یا پنجره تأثیر می‌گذارد، می‌توان به طول و عرض سازه اشاره کرد که هرچه اندازه بزرگ‌تر باشد، مقدار آهن مورد استفاده افزایش یافته و به طبع آن هزینه ساخت بیشتر می‌شود. پس باید ابعاد استاندارد درب و پنجره را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

۳. تعداد ساخت درب و پنجره

هرچقدر که ساختمان مورد نظر شما متراژ بزرگ‌تر یا طبقات بیشتری داشته باشد، طبیعتاً تعداد درب و پنجره‌های آن افزایش پیدا می‌کند. از این رو تعداد در و پنجره‌هایی که باید خریداری کنید، بیشتر شده و به دلیل افزایش مقدار آهن مورد استفاده، هزینه ساخت درب و پنجره ساختمان بیشتر خواهد بود.

حتما بخوانید: هزینه ساخت درب و پنجره

۴. وزن درب و پنجره

وزن درب و پنجره مورد نظر شما نشان می‌دهد که چه مقدار آهن در آن استفاده شده و این موضوع تا حدودی بیانگر میزان مقاومت و استحکام این محصولات در برابر عوامل محیطی، ضربه و فشار است. به همین منظور به هر میزان که وزن در و پنجره ساختمان شما بیشتر باشد، قیمت پنجره آهنی نیز افزایش می‌یابد.

هزینه ساخت درب و پنجره

عوامل تاثیر گذار در هزینه طرح و ظاهر درب و پنجره 

این سری از عوامل در ظاهر درب و پنجره تاثیرگذار هستند. برخی عوامل باعث زیباتر شدن ومدرن‌تر شدن درب و پنجره شما می‌شود که بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند.

۵. کیفیت درب و پنجره

اگر تجربه زندگی در یک خانه کم‌نور را داشته باشید، حتماً از کیفیت پنجره و اهمیت نورگیری فضا خبر دارید؛ از این رو کیفیت درب و پنجره موضوعی نیست که بتوان آن را فدای قیمت کرد و به ‌آسانی از کنار آن گذشت. کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید، ارتباط مستقیمی با هزینه ساخت درب و پنجره دارد.

مسلماً هرچقدر به دنبال خرید درب و پنجره‌های باکیفیت و بادوام باشید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ اما توجه داشته باشید که همیشه گران‌تر بودن هزینه ساخت درب و پنجره به‌ تنهایی نمی‌تواند علت کیفیت بالای آن باشد.

۶. پیچیدگی طراحی

جدا از بحث کیفیت و دوام درب و پنجره، همه ما به دنبال محصولاتی هستیم که به زیباتر کردن نمای ساختمان کمک کرده و ظاهر لوکس و چشم نوازی به آن بدهند. با توجه به اهمیت این موضوع، امروزه انواع درب و پنجره در طرح‌ها و مدل‌های ساده گرفته تا پیچیده در بازار موجود هستند.

مسلماً هرچقدر طرح مورد نظر شما از جزئیات و پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار باشد، لازم است طراحان در ساخت آن از مقدار آهن بیشتری استفاده کرده و زمان زیادی را صرف طراحی و ساخت آن کنند؛ به همین دلیل هزینه ساخت محصولات با طراحی پیچیده از مدل‌های ساده بیشتر است.

حتما بخوانید: انواع درب کارگاهی به همراه کاربرد و قیمت

۷. استفاده از شیشه در پنجره 

نوع شیشه‌ای که در ساخت پنجره به کار می‌رود، در تعیین هزینه ساخت درب و پنجره نقش داشته و بر اساس مدل پنجره و نوع معماری ساختمان انتخاب می‌شود. برای مثال، شیشه‌های سکوریت که از انواع شیشه‌های نشکن بوده و در حفظ امنیت ساختمان در برابر سرقت مؤثر هستند، قیمت بیشتری دارند.

این شیشه‌ها در انواع ساده و طرح‌دار تولید شده و به عنوان تزیینات پنجره با افزایش هزینه ساخت درب و پنجره فلزی ارتباط دارند.

۸. نوع رنگ درب و پنجره

از دیگر عوامل مؤثر بر هزینه ساخت درب و پنجره فلزی باید به رنگ مورداستفاده برای رنگ‌آمیزی درب و پنجره اشاره کنیم. درواقع هرچقدر رنگ باکیفیت‌تر و بادوام‌تر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود. برای مثال، رنگ‌های الکترواستاتیک از مقاوم‌ترین رنگ‌های صنعتی هستند که در طولانی‌مدت ثبات خود را حفظ کرده و پایدار می‌مانند.

درنتیجه، قیمت این نوع رنگ نسبت به سایر رنگ‌ها بیشتر است. از سوی دیگر، نحوه رنگ آمیزی کار نیز در هزینه ساخت درب و پنجره لحاظ می‌شود و اگر رنگ آمیزی اصولی باشد و با سه مرحله پرایمر، لایه میانی و لایه نهایی انجام شود، قطعاً کیفیت و دوام بهتری خواهد داشت.

درب و پنجره فلزی باغی نو

زمانی که قصد نوسازی یا بازسازی منزل خود را داشته باشید، اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد خرید و سفارش درب و پنجره‌های نو و باکیفیت است. به عنوان یک مشتری، هزینه ساخت درب و پنجره بعد از کیفیت و زیبایی ظاهری سازه، مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه کنید و عوامل مؤثر بر هزینه را بشناسید.

از این رو مجموعه باغی نو با برخورداری از متخصصان مجرب آماده است تا باکیفیت‌ترین سازه‌های فلزی ساختمانی مانند: انواع درب فلزی، درب فرفورژه، آلاچیق، نرده و استند را طبق سلیقه و طرح دلخواه شما تولید کرده و با ارائه خدمات مشاوره به شما کمک کند تا انتخابی مقرون‌به‌صرفه و ایده‌آل داشته باشید.

سخن پایانی

در هنگام خرید محصولات فلزی ساختمان علاوه بر انتخاب طرح و توجه به کیفیت کار، باید به هزینه ساخت درب و پنجره نیز توجه داشته باشید و بدانید که چه عواملی با این هزینه در ارتباط هستند. اگر قصد سفارش در و پنجره‌های فلزی را دارید، لازم است تمام جزئیات و ویژگی‌های درب یا پنجره مورد نظر خود را بررسی کنید.

با توجه به تنوع بالای قیمت، ما در این مطلب به بررسی عوامل مؤثر بر هزینه ساخت درب و پنجره‌های فلزی پرداختیم تا شما بتوانید یک انتخاب مطمئن و ایمن را تجربه کنید.

سؤالات متداول

۱. ساخت و نصب پنجره‌های فلزی چند روز طول می‌کشد؟

با توجه به تعداد پنجره‌ها، ساخت و نصب پنجره و شیشه حدوداً دو هفته طول می‌کشد.

۲. اندازه استاندارد درب پارکینگ چقدر است؟

ابعاد ایده‌آل برای درب پارکینگ ساختمان شامل ارتفاع ۲۲۰ سانتی‌متر و عرض حدود ۳۵۰ سانتی‌متر است.

۳. آیا می‌توانم روی پنجره‌های دوجداره توری نصب کنم؟

بله پنجره‌های دوجداره امکان نصب انواع توری پنجره را دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط در واتساپ
مشاوره رایگان