معرفی انواع نرده فلزی پنجره و حفاظ + ویژگی ها و کاربردها

user-erfan
بدون دیدگاه
خواندن: 5 دقیقه
نرده پنجره فلزی
دسته بندی: نرده فلزی

نصب نرده فلزی پنجره یک روش بسیار خلاقانه و ارزان برای هر چه جذاب‌تر کردن نمای ساختمان و معماری فضای بیرونی یک خانه یا محل کار است که با استفاده از طرح‌ها و مدل‌های مختلف قابل انجام است.

نرده های فلزی پنجره به عنوان یک حفاظ تزئینی از جنس آهن بسیار مقاوم ساخته می‌شوند و به همین دلیل در افزایش ایمنی ساختمان موثر هستند. اگر برای پنجره ساختمان خود به دنبال سفارش و ساخت یک حفاظ پنجره مقاوم، بادوام و شیک هستید بهتر است با ویژگی‌ها و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن آشنا شوید.

حفاظ پنجره چیست؟

حفاظ پنجره یا نرده فلزی پنجره یک سازه آهنی است که اغلب روی پنجره‌ها نصب می‌شود تا دسترسی به پنجره منازل و محل کار از بیرون ساختمان محدود شود. این حفاظ‌ها به صورت جداگانه ساخته می‌شوند و هنگام ساخت و تولید چارچوب پنجره روی آن قابل نصب هستند. نرده آهنی حفاظ پنجره مانند نرده پله دوبلکس در طرح و مدل‌های مختلف متناسب با دکوراسیون و نمای ساختمان قابلیت طراحی و تولید دارد.

بنابراین شما با مشاهده نمونه نرده فلزی پنجره موجود در وب سایت باغی‌نو می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود یک مدل مناسب از این سازه‌های فلزی را جهت سفارش و خرید انتخاب کنید.

نرده فلزی پنجره برای چه ساختمان‌هایی مناسب است؟

امروزه برای اغلب پنجره‌ها می‌توان حفاظ و نرده آهنی پنجره نصب کرد، اما در برخی از مواقع استفاده از این سازه‌های فلزی یک امر حیاتی محسوب می‌شود. از آنجایی که پنجره خانه‌های ویلایی در طبقه همکف قرار دارند، برای جلوگیری از نفوذ به داخل ساختمان باید برای آنها حافظ مناسب با رعایت تمام نکات امنیتی ایجاد کرد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید آلاچیق فلزی روف گاردن

پنجره واحدهای مسکونی طبقات پایین آپارتمان‌ها نیز به دلیل دسترسی آسان سارقان باید با انواع نرده فلزی مجهز شوند تا با اعمال محدودیت از ورود آنها به منزل جلوگیری کرد. همچنین بسیاری از والدین به منظور جلوگیری از سقوط کودکان خود از پنجره نسبت به نصب حفاظ مناسب اقدام می‌کنند.

انواع حفاظ و نرده فلزی پنجره

نرده فلزی جلو پنجره یکی از ملزومات افزایش ایمنی در ساختمان‌های مسکونی و اداری است که نصب آن در هر ساختمانی یک امر کاملا ضروری به حساب می‌آید. بر این اساس درب و پنجره‌‌ای نیاز به نصب حفاظ پنجره دارد، پس قبل از هر اقدامی لازم است با انواع نرده فلزی پنجره مثل نرده فرفورژه آشنا شوید تا متناسب با سازه ساختمان خود اقدام به سفارش این محصول کنید.

حفاظ پنجره ساده

ساخت نرده پنجره ساده با استفاده از فلزاتی مانند آهن و آلومینیوم ساخته می‌شود و نصب آن مدت زمان زیادی لازم ندارد. این نوع نرده‌های فلزی نیز با نام حفاظ پنجره با قوطی در بازار شناخته می‌شوند و از جنس آهن ساخته می‌شوند. در واقع می‌توان گفت این مدل جزو ساده‌ترین نوع حفاظ است که برای افزایش ایمنی پنجره ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدل نرده آهنی پنجره ساده علاوه بر افزایش ایمنی، ظاهر نمای ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر این اساس نمای ساختمان با هر متریالی که کار شده باشد، می‌توان انواع حفاظ پنجره ساده را بسته به سلیقه مشتری و نوع کاربری مورد انتظار طراحی و اجرا کرد.

حفاظ پنجره مدرن

حفاظ پنجره مدرن

حفاظ یا نرده پنجره مدرن به دلیل قیمت مناسب و طرح خاص آن یکی از پرتقاضاترین حفاظ‌ها برای پنجره است که مشتریان زیادی دارد. برای ساخت نرده مدرن پنجره از پروفیل با ابعاد متفاوت با چینش افقی و عمودی استفاده می‌شود و چون در طراحی این حفاظ، جوش جایگزین پیچ و مهره شده، نفوذ سارقان بسیار سخت شده است. طرح نرده فلزی پنجره به سبک مدرن بسیار زیبا و مینیمال است و می‌تواند نظر هر فردی با هر سلیقه‌ای را جلب کند.

حفاظ پنجره میله‌ای

یکی از انواع نرده‌های فلزی پرکاربرد، مدل درب و پنجره آهنی شیک با حفاظ میله‌ای است که میزان فاصله میله‌ها از یکدیگر متغیر خواهد بود. بنابراین هر چه فاصله میله‌ها کمتر باشد، میزان امنیت آن نیز بیشتر خواهد بود. این نوع حفاظ و نرده استیل پنجره قابلیت نصب از داخل منزل و بیرون از ساختمان روی قاب پنجره را دارد.

حتما بخوانید: پرفروش‌ترین مدل های حفاظ فلزی مدرن ۲۰۲۳

حفاظ پنجره بازشو

حفاظ پنجره بازشو و متحرک نوع دیگری از انواع مدل نرده فلزی پنجره است که عمل باز و بسته شدن این حفاظ‌ها به دلیل داشتن موتور بسیار قوی و مقاوم در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. این مدل نرده‌های پنجره قابلیت طراحی به صورت کشویی را نیز دارند و می‌توان آنها را با رنگ‌بندی متنوع متناسب با دیزاین مخصوص نمای ساختمان سفارش داد.

حفاظ پنجره دوجداره

امروزه اغلب سازندگان و معماران نصب پنجره‌های دوجداره به دلیل عایق گرما بودن و جلوگیری از ورود صدا به ساختمان را در اولویت قرار می‌دهند. اما این پنجره‌های نفوذپذیری بسیار بالاتری دارند و سارقان بدون شکستن شیشه هم می‌توانند به داخل ساختمان نفوذ کنند. بنابراین نصب حفاظ پنجره دوجداره اغلب برای پنجره‌های UPVC کاربرد دارد و ایمنی آنها را افزایش می‌دهند.

حفاظ فلزی پنجره مشبک

حفاظ پنجره مشبک

این نوع از حفاظ‌ها به شکل توری و مشبک با روزنه‌های بسیار کوچک از جنس فلز ساخته می‌شوند تا دسترسی به داخل ساختمان از طریق شیشه پنجره را محدود کند. حفاظ‌های مشبک به دلیل ظاهر نه چندان جذاب برای ساختمان‌های مسکونی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: مقایسه و خرید انواع درب پارکینگ مدرن

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نرده فلزی پنجره

قیمت نرده فلزی پنجره به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد و شما متناسب با نیاز، سلیقه و بودجه خود می‌توانید نسبت به سفارش و خرید یک محصول با کیفیت اقدام کنید. اما از عوامل تاثیرگذار روی قیمت نرده آهنی پنجره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه پنجره: ابعاد و اندازه پنجره از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت هر نوع حفاظ است. هر چه پنجره ساختمان و طول و عرض بیشتری داشته باشد، قیمت حفاظ نیز افزایش می‌یابد.
  • جنس حفاظ پنجره: حفاظ پنجره آهنی می‌تواند از میلگرد، قوطی یا فرفورژه ساخته شود. هر چه تراکم آهن مورد استفاده بالاتر باشد، روی وزن حفاظ تاثیر گذاشته و پرداخت هزینه آن نیز گران‌تر تمام می‌شود.
  • طرح حفاظ پنجره: هر چه طرح حفاظ ساده‌تر باشد، قیمت نرده نیز مناسب‌تر خواهد بود. در صورت انتخاب حفاظ با طرح‌های پرتراکم چون نیاز به مصرف آهن بیشتری دارد، هزینه ساخت آن افزایش می‌یابد.
  • نوع حفاظ: حفاظ پنجره هرچه ساده‌تر باشد پایین‌ترین قیمت را دارد. در این بین حفاظ‌های فرفورژه نسبت به حفاظ استیل قیمت مناسب‌تری دارند.
  • تراکم حفاظ: میزان تراکم حفاظ یا همان تعداد تیغه‌های به کار رفته در حفاظ نیز نقش مهمی در تعیین قیمت نرده فلزی پنجره دارد. هرچه تراکم نرده‌ها بالاتر باشد، به معنای استفاده بیشتر از مبله‌های فلزی در ساخت حفاظ است و همین عامل قیمت حفاظ را افزایش خواهد داد.

شرکت صنایع فلزی باغی‌نو در زمینه طراحی و تولید محصولات مختلف فلزی مورد استفاده در ساختمان اعم از درب فلزی، نرده فلزی، پله گرد فلزی ساده، آلاچیق و سایر سازه‌ها فعالیت دارد، جهت سفارش این محصولات با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. نرده فلزی پنجره چیست؟

حفاظ پنجره یا نرده فلزی پنجره یک سازه آهنی است که اغلب روی پنجره‌ها نصب می‌شود تا دسترسی به پنجره منازل و محل کار از بیرون ساختمان محدود شود.

  1. انواع نرده فلزی پنجره کدام است؟

از انواع حفاظ پنجره می‌توان به مدل ساده و مدرن، مدل مشبک، فرفورژه، میله‌ای، بازشو و غیره اشاره کرد.

  1. بهترین نوع حفاظ پنجره کدام است؟

بهترین نرده و حفاظ فلزی پنجره بستگی به نوع کاربری و سلیقه شما دارد.

  1. قیمت نرده آهنی پنجره چقدر است؟

قیمت نرده فلزی پنجره بستگی به عوامل مختلفی مانند ابعاد، نوع حفاظ، جنس، طرح و میزان تراکم میله‌های آن دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط در واتساپ
مشاوره رایگان