بهترین نرده های راه پله کدام اند؟ (بررسی انواع نرده راه پله)

user-erfan
بدون دیدگاه
خواندن: 5 دقیقه
انواع نرده فلزی راه پله
دسته بندی: نرده فلزی

آیتم‌­های زیادی مثل درب حیاط فلزی یا نرده راه پله برای زیبایی نمای ساختمان­ ها مهم هستند و ما در این مقاله قصد داریم در مورد انواع نرده های راه پله و ویژگی­‌های بهترین نرده راه پله صحبت کنیم.

در ادامه این مقاله در مورد هر یک از بخش­ های زیر به صورت مجزا با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

  • ضرورت استفاده از نرده برای راه پله
  • ویژگی ­های بهترین نرده راه پله
  • انواع نرده راه پله
  • قیمت نرده راه پله
  • بهترین نرده برای راه پله

ضرورت استفاده از نرده برای راه پله

استفاده از نرده برای راه پله ها برای افزایش ایمنی ساختمان ضروری است و جلوی سقوط احتمالی افراد و به ویژه کودکان را از راه پله می­گیرد. برای راه پله هایی که تعداد پله های آن­ها بیشتر از ۳ یا ۴ پله است و یا راه پله هایی که از دو طرف خالی هستند و به دیوار متصل نیستند استفاده از راه پله برای حفظ ایمنی افراد اجتناب ناپذیر است.

حتما بخوانید: ساخت سقف پارکینگ ویلایی جدید + نمونه کار

به غیر از حفظ ایمنی افراد، استفاده از بهترین نرده راه پله، زیبایی خاصی به نمای خانه شما می­دهد و یکی از آیتم ­هایی که تاثیر زیادی در افزایش جذابیت نمای خانه ها دارد انتخاب نرده راه پله ساده و شیک است.

ویژگی­‌های بهترین نرده راه پله

برای انتخاب بهترین نرده راه پله باید ویژگی­ها و معیارهایی را در نظر داشته باشید که از جمله این ویژگی ­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • متریال با کیفیت
  • ارتفاع استاندارد
  • نصب صحیح نرده راه پله

که در ادامه در مورد هر یک از این ویژگی­ ها، توضیحاتی را برای شما بیان می­کنیم.

متریال با کیفیت

نرده های راه پله از مواد اولیه و متریال­های متنوعی مثل فلز، استیل و یا چوب ساخته می­شوند و یکی از مهم ترین فاکتورها برای یک نرده راه پله مدرن که تاثیر زیادی در کیفیت و استحکام آن دارد متریال مورد استفاده در آن است.

ارتفاع استاندارد

برای ایجاد ایمنی راه پله ها با نرده ها، باید حتما ارتفاع نرده ها به اندازه ای باشد که مانع از سقوط افراد شود به علاوه ارتفاع مناسب نرده نمای زیباتری به ساختمان می­دهد.

برای این منظور، این مورد را در نظر داشته باشید که بهترین نرده راه پله از لحاظ ابعاد باید ویژگی­ های زیر را داشته باشد:

  • ارتفاع استاندارد نرده ها بهتر است بین ۸۰ تا ۱۱۰ سانتی متر باشد تا مانع سقوط افراد شود.
  • فاصله عمودی بین حفاظ ها و اجزای عمودی نرده باید کمتر از ۱۱ سانتی متر باشد تا کودکان نتوانند سر و گردن خود را از آن عبور دهند.

نصب صحیح نرده راه پله

نصب صحیح و مناسب نرده تاثیر زیادی در ایمنی و زیبایی نرده ها دارد پس نصب نرده ها را حتما به افراد مجرب بسپارید تا نرده راه پله ها به صورت اصولی و بدون زدگی یا انحراف و کج شدگی از لحاظ زاویه نصب انجام شود.

انواع نرده راه پله بر اساس متریال

متریال مورد استفاده در ساخت نرده ها نقش مهمی در استحکام، کیفیت و زیبایی آن دارد و بر اساس مواد اولیه مورد استفاده در نرده راه پله می­توان آن­ها را به دسته های زیر تقسیم بندی کرد. نرده راه پله ها را می­توان بر اساس طرح یا متریال مورد استفاده در آن­ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می­شوند که در ادامه در مورد انواع نرده راه پله صحبت خواهیم کرد:

نرده راه پله فلزی ساده

نرده راه پله فلزی ساده

فلز یکی از متریال­ های رایج برای ساخت انواع نرده ها است و با استفاده از این متریال مستحکم می­توان نرده با طرح ساده و در عین حال جذاب ایجاد کرد. استفاده از نرده راه پله فلزی ساده به دلیل استحکام بالایی که دارد و اینکه همخوانی مناسبی با دکوراسیون ­های متنوع دارد بسیار پرکاربرد است. آهن  از جمله فلزات بسیار پر استفاده برای ساخت نرده است و نرده راه پله آهنی ساده به دلیل استحکام بالای آهن و طرح ساده ای که دارد در بسیاری از ساختمان ­ها استفاده می­شود.

حتما بخوانید: قیمت و خرید درب پارکینگ مدرن در تهران

نرده راه پله فرفورژه

نرده راه پله فرفورژه

در نرده راه پله فرفورژه اجزای عمودی نرده با طرح­های زیبا و متنوع از جنس فلز فرفورژه ساخته می­شود. استفاده از گل نرده های فرفورژه با طرح های سنتی که در عین ظرافت و زیبایی، مقاومت بالایی دارند امروزه در بسیاری از منازل طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نرده راه پله با قوطی

برای ساخت نرده راه پله می­توان از قوطی هم استفاده کرد و اجزای عمودی نرده را با استفاده از قوطی­ های مربعی یا مستطیل شکل به نرده ها جوش داد. نرده راه پله که از قوطی در آن­ها استفاده می­شود طرح ساده ای دارند و همین سادگی هم یکی از جذابیت­ های این نوع نرده ها می­تواند باشد.

نرده راه پله استیل

نرده راه پله استیل از جمله پرکاربردترین نوع نرده ها است که به دلیل رنگ شفاف و براق استیل استفاده از آن جلوه زیبایی به خانه ها و حتی سازمان­ های دولتی می ­دهد. استیل فلزی سبک است و به همین دلیل استفاده از آن ایمنی بیشتری دارد زیرا در صورت برخورد ناخواسته افراد با آن، آسیبی کمتری به آنها وارد می­شود.

استیل، فلزی مستحکم است که همین موضوع باعث دوام بالای نرده های استیل می­شود به علاوه رنگ فلز استیل به مرور زمان درخشندگی خود را از دست نمی­دهد که همین ویژگی از مزایای جذاب متریال استیل است. این نوع نرده برای راه پله ساختمان مناسب است به عنوان مثال می­توانید برای پله گرد دوبلکس منزل خود از نرده استیل استفاده کنید.

نرده راه پله چوبی

چوب یکی از متریال­های بسیار جذاب برای دکوراسیون داخلی منازل است و نرده راه پله چوبی هم کاربرد خاص خود را دارد. نرده های چوبی به مرور زمان از لحاظ رنگی، براق بودن و درخشندگی خود را از دست می­دهند به همین دلیل برای حفظ زیبایی نرده ها باید آن­ها را هر چند سال یک بار با روغن جلا و یا رنگ­های براق دوباره رنگ آمیزی کرد.

استفاده از نرده راه پله چوبی بیشتر برای خانه ها با معماری کلاسیک رایج است و در خانه هایی که معماری و دکوراسیون مدرن دارند کمتر از این نوع نرده ها استفاده می­شود.

حتما بخوانید: قیمت و خرید درب پارکینگ مدرن در تهران

نرده راه پله شیشه ای

نرده راه پله از جنس شیشه یکی از جذاب­ترین مدل­های نرده ها هستند که استفاده از آن­ها نمایی زیبا و مدرن به منزل شما خواهد داد و نور و روشنایی فضای خانه را دو چندان می­کند.

نرده های شیشه ای که با استفاده از متریال شیشه و با استیل یا آلومینیوم ساخته می­شوند علاوه بر این که زیبایی خیره کننده ای دارند دوام و استحکام بالایی هم دارند و از جمله نرده راه پله لوکس به حساب می­ آیند.  البته توجه داشته باشید که شیشه مورد استفاده در این نوع نرده ها شیشه سکوریت یا لمینت است تا با کوچکترین برخورد افراد، شیشه نرده ها دچار شکستگی یا ترک نشود.

قیمت نرده فلزی راه پله

قیمت نرده راه پله فلزی با توجه به وزن، متریال مورد استفاده در آن و طرح و نقشی که در طراحی نرده مورد استفاده قرار گرفته است متفاوت است.

بهترین نرده برای راه پله

برای پاسخ به این سوال که بهترین نرده راه پله کدام است نمی­توان جواب ثابتی داد و همه چیز بستگی به بودجه، سلیقه شما و ویژگی­ های منزل شما دارد. برای انتخاب یک نرده راه پله جدید برای خانه خود، با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید می­توانید  نرده ای که با سلیقه شما و سایر اجزای خانه شما مثل نرده پنجره مدرن مطابقت دارد یکی را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در این محتوا در مورد ضرورت استفاده از نرده برای منازل صحبت کردیم و ضمن بیان ویژگی­ های بهترین نرده راه پله، انواع نرده ها را هم به شما معرفی کردیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط در واتساپ
مشاوره رایگان